Štítek: úspěchy

Žijeme také sportem!

9. 11. 2017

V pondělí 6. listopadu se na Biskupském gymnáziu konala soutěž ve skoku vysokém, které se zúčastnily naše studentky Nikola Steinová a Kristýna Kupcová. Po výborných výkonech nestačily pouze na jedinou studentku Střední zdravotnické školy a obsadily 2. a 3. místo. Gratulujeme!

Grand Prix pro Elišku

16. 6. 2017

Poslední květnový týden byl úspěšný nejen pro naše účastníky celostátního kola ve francouzské konverzaci, ale také pro Elišku Vaňkovou, čerstvou maturantku a nyní již absolventku evropské sekce Jazykového gymnázia Pavla Tigrida. Dne 31. 5. se zúčastnila historicky prvního finále Soutěže v hlasité četbě francouzské poezie ve Francouzském institutu v Praze, kam postoupila jako vítězka kola regionálního.

Druhá nejlepší francouzštinářka v republice studuje na našem gymnáziu

9. 6. 2017

A nejen to. V ústředním kole olympiády ve francouzském jazyce, které se konalo poslední květnové pondělí na Francouzském institutu v Praze, předvedli všichni naši reprezentanti vynikající výkony. Za úspěch jsme považovali již postup tří studentů z krajského kola (celkem se soutěží ve čtyřech kategoriích), výsledky celostátního klání tuto radost mnohonásobně překonaly.

Geologické kladívko 2017

8. 6. 2017

Geologické kladívko je geovědní soutěž, kterou již několik let pořádá Geologický pavilon VŠB-TU v Ostravě pro žáky základních a středních škol ve třech kategoriích. Podmínkou k přihlášení do soutěže je vypracování „domácího úkolu“ – je to rozsáhlá a poměrně složitá práce s geovědní tematikou, která je doplněná mapou. Je časově náročná, ale také hodně zajímavá.

Nežijeme jenom školou

12. 4. 2017

Studentka naší školy, Klára Kovářová z třídy 3.A, vynikajícím způsobem reprezentovala Českou republiku na Mistrovství Evropy v karate JKA (Japan Karate Association) 2017 v Sittardu v Nizozemí, kde získala krásnou bronzovou medaili.

Velký úspěch mladých literátů z našeho gymnázia

11. 4. 2017

Přesně 263 soutěžících z celé České republiky se zúčastnilo osmého ročníku soutěže Veršujeme jako o život. Studenti našeho gymnázia uspěli – a získali v nižší kategorii první (Lucie Nováková) i druhé (Anne Klímková) místo, ve vyšší kategorii pak místo třetí (David Hlubek).

Konečně můžu oslovit každého!

6. 4. 2017

Komunikace je v dnešní době samozřejmostí. Na gymnáziu to platí samozřejmě taky. Prezentace, referáty, zkoušení u tabule. Učitelé se snaží, abychom svůj ústní projev stále zlepšovali a pracovali na něm. Někomu mluvení před větším počtem lidí nevadí a vůbec na to nemyslí. Pro osoby, které trpí koktavostí, je však komunikace tou největší překážkou. Mnoho lidí se domnívá, že tato vada spočívá jen v opakování určitých slov nebo slabik. To bohužel není úplně pravda. Koktavost člověka ovládne natolik, že každodenní situace, jako například telefonování nebo vyřizování na úřadě, jsou pro tyto osoby velice obtížné a často i neřešitelné.

„… a do e-bankingu se hlásí z veřejný wifi“

5. 4. 2017

„Denně mi připomíná, abych zamknul, a do e-bankingu se hlásí z veřejný wifi“ je motto Středoškolské soutěže v kybernetické bezpečnosti pro studenty středních škol, které se úspěšně účastnil i František Sněhota ze třídy 5. E. V prvním „osvětovém“ kole se v rámci Moravskoslezského kraje umístil na první příčce a postoupil tak do druhého „výběrového“ kola. Zde jej čekaly náročné úlohy vyžadující notnou dávku teoretických znalostí i praktických dovedností.

Tři ze čtyř vítězů krajského kola Soutěže ve francouzštině jsou naši studenti

31. 3. 2017

I přesto, že nepatří mezi nejsnazší jazyky (věděli jste, že oproti pěti českým samohláskám jich užívá šestnáct?), je francouzština řečí diplomacie, módy, kultury nebo dobrého jídla a pití. A také naší školy – jak prokázali studenti, kteří Jazykové gymnázium Pavla Tigrida reprezentovali v krajském kole olympiády ve francouzštině.

Konverzační soutěž ve španělštině 2017

27. 3. 2017

Ve středu 22. 2. 2017 se konalo školní kolo konverzační soutěže ve španělštině. Soutěž probíhala ve dvou kategoriích. Studenti absolvovali poslech, porozumění textu a v ústní části popis obrázku a bezprostřední řešení jazykové situace v podobě improvizovaného dialogu s porotou. Hodnotila se nejen úroveň projevu, ale i originalita při řešení dané situace.