JAZYKOVÉ GYMNÁZIUM
Pavla Tigrida
OSTRAVA-PORUBA, P. O.
Ani vy
nerozumíte?
Wie
gehts?
How
are you?
Comment
vas-tu?
¿Cómo
estás?
Как
дела?
V březnu šk. roku 2012/2013 byla Českou školní inspekcí provedena inspekční činnost podle § 174 odst. 2 písm. b) zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů. Předmětem inspekční činnosti bylo hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání poskytovaného střední školou podle § 174 odst. 2 písm. b) zákona č. 561/2004 Sb., (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, hodnocení naplňování školních vzdělávacích programů školy a jejich souladu s právními předpisy, s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání a s Rámcovým vzdělávacím programem pro gymnázia podle § 174 odst. 2 písm. c) školského zákona a dále získávání a analýza informací o vzdělávání žáků podle § 174 odst. 2 písm. a) školského zákona.
Škola poskytuje vzdělávání v souladu s rozhodnutím o zařazení do rejstříku škol a školských zařízení.
Při vzdělávání žáků škola respektuje zásady a cíle školského zákona, zejména rovný přístup ke vzdělávání. Vytváří vhodné materiální i personální podmínky pro vzdělávání žáků. Systematicky hodnotí výsledky vzdělávání a podporuje rozvoj funkční gramotnosti žáků.
Organizace vzdělávání účinně napomáhá rozvoji klíčových kompetencí žáků s důrazem na vzdělávání v cizích jazycích, které žáci mohou uzavřít některou z mezinárodních jazykových zkoušek. Přínosná je individuální profilace vzdělávání žáků v závěru studia. Žáci jsou úspěšní u maturitních zkoušek i v přijetí k vysokoškolskému studiu.
Bezpečnost a ochranu zdraví žáků škola zajišťuje v souladu s příslušnými ustanoveními školského zákona.
Školní systémy pro hodnocení, vnitřní kontrolu, předávání informací a poradenství jsou funkční a zajišťují řádný chod školy. Vedení školy podporuje personální rozvoj svých zaměstnanců.
Škola určovala priority podle svých rozpočtových možností. Finanční zdroje, které měla ve sledovaném období k dispozici, byly dostatečné k zabezpečení školních vzdělávacích programů. Škola účelně využívá prostředky z rozvojových programů MŠMT a z projektů Evropského sociálního fondu.
Pokrok školy v posledních letech (od roku 2009), zvláště v oblastech spolupráce s partnery, zapojení do projektů a podpory všestranného rozvoje osobnosti žáků, může sloužit jako příklad dobré praxe.
Škola má nezastupitelné místo v rámci středního školství Moravskoslezského kraje.
V době konání této inspekce navštívili naše gymnázium i zahraniční hosté ČŠI – polští inspektoři, evaluátoři a vizitátoři z Kuratoria Oświaty v Katovicích.
Projekt pracovních stáží ve Francii
Zpráva z pobytu ve Štrasburgu
Bretaňský den
Rádi bychom Vás pozvali na Den otevřených dveří, který se bude konat v prostorách naší školy ve středu 8. 1. 2020 od 14 do 18 hod. Přijďte nasát...
V listopadu jsme se v rámci projektového dne zúčastnili návštěvy Knihovny města Ostravy. Naše prohlídka začala v oddělení dětí a mládeže, kde jsme si...
Ve dnech 18.–20. listopadu 2019 se uskutečnila druhá část VIII. ročníku mezinárodní výměny s polskými studenty. Vzhledem k 30. výročí sametové...