Inspekční zprávy

V březnu šk. roku 2012/2013 byla Českou školní inspekcí provedena inspekční činnost podle § 174 odst. 2 písm. b) zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů. Předmětem inspekční činnosti bylo hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání poskytovaného střední školou podle § 174 odst. 2 písm. b) zákona č. 561/2004 Sb., (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, hodnocení naplňování školních vzdělávacích programů školy a jejich souladu s právními předpisy, s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání a s Rámcovým vzdělávacím programem pro gymnázia podle § 174 odst. 2 písm. c) školského zákona a dále získávání a analýza informací o vzdělávání žáků podle § 174 odst. 2 písm. a) školského zákona.

Závěr inspekční činnosti prováděné na Jazykovém gymnáziu Pavla Tigrida v Ostravě-Porubě

Škola poskytuje vzdělávání v souladu s rozhodnutím o zařazení do rejstříku škol a školských zařízení.

Při vzdělávání žáků škola respektuje zásady a cíle školského zákona, zejména rovný přístup ke vzdělávání. Vytváří vhodné materiální i personální podmínky pro vzdělávání žáků. Systematicky hodnotí výsledky vzdělávání a podporuje rozvoj funkční gramotnosti žáků.

Organizace vzdělávání účinně napomáhá rozvoji klíčových kompetencí žáků s důrazem na vzdělávání v cizích jazycích, které žáci mohou uzavřít některou z mezinárodních jazykových zkoušek. Přínosná je individuální profilace vzdělávání žáků v závěru studia. Žáci jsou úspěšní u maturitních zkoušek i v přijetí k vysokoškolskému studiu.

Bezpečnost a ochranu zdraví žáků škola zajišťuje v souladu s příslušnými ustanoveními školského zákona.

Školní systémy pro hodnocení, vnitřní kontrolu, předávání informací a poradenství jsou funkční a zajišťují řádný chod školy. Vedení školy podporuje personální rozvoj svých zaměstnanců.

Škola určovala priority podle svých rozpočtových možností. Finanční zdroje, které měla ve sledovaném období k dispozici, byly dostatečné k zabezpečení školních vzdělávacích programů. Škola účelně využívá prostředky z rozvojových programů MŠMT a z projektů Evropského sociálního fondu.

Pokrok školy v posledních letech (od roku 2009), zvláště v oblastech spolupráce s partnery, zapojení do projektů a podpory všestranného rozvoje osobnosti žáků, může sloužit jako příklad dobré praxe.

Škola má nezastupitelné místo v rámci středního školství Moravskoslezského kraje.

V době konání této inspekce navštívili naše gymnázium i zahraniční hosté ČŠI – polští inspektoři, evaluátoři a vizitátoři z Kuratoria Oświaty v Katovicích.

Provoz školy pro zaměstnance
Provoz školy pro zaměstnance je zajištěn na základě předchozí telefonické domluvy s administrativními pracovnicemi.

Erasmus+

Přijímací řízení
Nenech to být a pomoz!
Ubližuje někdo tobě nebo tvým spolužákům? Upozorni na to jednoduše a rychle pomocí NNTB – NeNech To Být!
Zájmové aktivity pro žáky
Žákům nabízíme atraktivní zájmové aktivity.
Novinky
1. 4. 2020

Nahrazení profilové MZ mezinárodním certifikátem – stav k 1. 4. 2020

Seznam žáků, kteří požádali o nahrazení profilové maturitní zkoušky mezinárodním certifikátem – aktuální k 1. 4. 2020 (další aktualizace...

28. 3. 2020

Pomoc v tísni pro žáky

Velmi si vážíme Vaší trpělivosti, s jakou zvládáte současnou krizovou situaci. Stávající situace ovšem může dostat mnoho z nás pod tlak, a tak...

15. 3. 2020

Zákaz vstupu žáků do školy do odvolání

Opatření Ministerstva zdravotnictví zakazuje osobní přítomnost při vzdělávání nebo studiu a týká se i všech žáků středních škol. Netýká se osobní...

» více novinek

Metodické kabinety

Začínající učitel