Inspekční zprávy

V březnu šk. roku 2012/2013 byla Českou školní inspekcí provedena inspekční činnost podle § 174 odst. 2 písm. b) zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů. Předmětem inspekční činnosti bylo hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání poskytovaného střední školou podle § 174 odst. 2 písm. b) zákona č. 561/2004 Sb., (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, hodnocení naplňování školních vzdělávacích programů školy a jejich souladu s právními předpisy, s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání a s Rámcovým vzdělávacím programem pro gymnázia podle § 174 odst. 2 písm. c) školského zákona a dále získávání a analýza informací o vzdělávání žáků podle § 174 odst. 2 písm. a) školského zákona.

Závěr inspekční činnosti prováděné na Jazykovém gymnáziu Pavla Tigrida v Ostravě-Porubě

Škola poskytuje vzdělávání v souladu s rozhodnutím o zařazení do rejstříku škol a školských zařízení.

Při vzdělávání žáků škola respektuje zásady a cíle školského zákona, zejména rovný přístup ke vzdělávání. Vytváří vhodné materiální i personální podmínky pro vzdělávání žáků. Systematicky hodnotí výsledky vzdělávání a podporuje rozvoj funkční gramotnosti žáků.

Organizace vzdělávání účinně napomáhá rozvoji klíčových kompetencí žáků s důrazem na vzdělávání v cizích jazycích, které žáci mohou uzavřít některou z mezinárodních jazykových zkoušek. Přínosná je individuální profilace vzdělávání žáků v závěru studia. Žáci jsou úspěšní u maturitních zkoušek i v přijetí k vysokoškolskému studiu.

Bezpečnost a ochranu zdraví žáků škola zajišťuje v souladu s příslušnými ustanoveními školského zákona.

Školní systémy pro hodnocení, vnitřní kontrolu, předávání informací a poradenství jsou funkční a zajišťují řádný chod školy. Vedení školy podporuje personální rozvoj svých zaměstnanců.

Škola určovala priority podle svých rozpočtových možností. Finanční zdroje, které měla ve sledovaném období k dispozici, byly dostatečné k zabezpečení školních vzdělávacích programů. Škola účelně využívá prostředky z rozvojových programů MŠMT a z projektů Evropského sociálního fondu.

Pokrok školy v posledních letech (od roku 2009), zvláště v oblastech spolupráce s partnery, zapojení do projektů a podpory všestranného rozvoje osobnosti žáků, může sloužit jako příklad dobré praxe.

Škola má nezastupitelné místo v rámci středního školství Moravskoslezského kraje.

V době konání této inspekce navštívili naše gymnázium i zahraniční hosté ČŠI – polští inspektoři, evaluátoři a vizitátoři z Kuratoria Oświaty v Katovicích.

Novinky
10. 7. 2018

Studentka francouzské třídy odchází studovat na lyceum Carnot do Dijonu

Emilie si splnila sen. Od prvního okamžiku, kdy uslyšela zpěvné tóny francouzštiny, věděla, že se jí jeden z nejkrásnějších jazyků světa stane...

7. 7. 2018

Ústní maturitní zkouška v podzimním termínu 2018

Informace o ústní maturitní zkoušce v podzimním termínu 2018.

1. 7. 2018

Nejlepší učení pro život aneb Cesta za zkušenostmi do Francie

Začátkem června jsme se za vzděláním vydali se skupinou studentů „éčkových francouzských“ tříd rovnou do Francie. Mířili jsme do města Limoges, kde má...

» více novinek