Inspekční zprávy

V březnu šk. roku 2012/2013 byla Českou školní inspekcí provedena inspekční činnost podle § 174 odst. 2 písm. b) zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů. Předmětem inspekční činnosti bylo hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání poskytovaného střední školou podle § 174 odst. 2 písm. b) zákona č. 561/2004 Sb., (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, hodnocení naplňování školních vzdělávacích programů školy a jejich souladu s právními předpisy, s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání a s Rámcovým vzdělávacím programem pro gymnázia podle § 174 odst. 2 písm. c) školského zákona a dále získávání a analýza informací o vzdělávání žáků podle § 174 odst. 2 písm. a) školského zákona.

Závěr inspekční činnosti prováděné na Jazykovém gymnáziu Pavla Tigrida v Ostravě-Porubě

Škola poskytuje vzdělávání v souladu s rozhodnutím o zařazení do rejstříku škol a školských zařízení.

Při vzdělávání žáků škola respektuje zásady a cíle školského zákona, zejména rovný přístup ke vzdělávání. Vytváří vhodné materiální i personální podmínky pro vzdělávání žáků. Systematicky hodnotí výsledky vzdělávání a podporuje rozvoj funkční gramotnosti žáků.

Organizace vzdělávání účinně napomáhá rozvoji klíčových kompetencí žáků s důrazem na vzdělávání v cizích jazycích, které žáci mohou uzavřít některou z mezinárodních jazykových zkoušek. Přínosná je individuální profilace vzdělávání žáků v závěru studia. Žáci jsou úspěšní u maturitních zkoušek i v přijetí k vysokoškolskému studiu.

Bezpečnost a ochranu zdraví žáků škola zajišťuje v souladu s příslušnými ustanoveními školského zákona.

Školní systémy pro hodnocení, vnitřní kontrolu, předávání informací a poradenství jsou funkční a zajišťují řádný chod školy. Vedení školy podporuje personální rozvoj svých zaměstnanců.

Škola určovala priority podle svých rozpočtových možností. Finanční zdroje, které měla ve sledovaném období k dispozici, byly dostatečné k zabezpečení školních vzdělávacích programů. Škola účelně využívá prostředky z rozvojových programů MŠMT a z projektů Evropského sociálního fondu.

Pokrok školy v posledních letech (od roku 2009), zvláště v oblastech spolupráce s partnery, zapojení do projektů a podpory všestranného rozvoje osobnosti žáků, může sloužit jako příklad dobré praxe.

Škola má nezastupitelné místo v rámci středního školství Moravskoslezského kraje.

V době konání této inspekce navštívili naše gymnázium i zahraniční hosté ČŠI – polští inspektoři, evaluátoři a vizitátoři z Kuratoria Oświaty v Katovicích.

Přijímací řízení
Zájmové aktivity pro žáky
Žákům nabízíme atraktivní zájmové aktivity.
Novinky
24. 4. 2019

Limoges a Ostrava – 25 let partnerství a přátelství

V sobotu 26. března 2019 jsme se vydali do Francie do školy Collège Jeanne d’Arc, se kterou udržujeme přátelské vztahy již 25 let. První zastávkou na...

23. 4. 2019

JUst DO it

Když se mě v pátek 5. dubna ve škole zeptali, jestli bych 9. dubna 2019 nechtěla tlumočit výklad v Hornickém muzeu Landek určený delegaci...

23. 4. 2019

Ukliďme Česko

V sobotu 6. 4. 2019 jsme se zapojily do akce Ukliďme Česko. Uklízely jsme v lese v okolí porubské myslivny a dohromady jsme posbíraly dva plné pytle...

» více novinek