Tigridovy jazyky

Do projektu Erasmus+ „Tigridovy jazyky“, který započal 1. 7. 2019 a skončí 31. 12. 2020, je zapojeno celkem 12 osob. Je to ředitelka školy a zároveň autorka projektu, ekonomka školy, 4 jazykářky a 6 tzv. pedagogů nejazykářů. Mezi pedagogy je pět vedoucích předmětových sekcí (AJ, NJ, ZSV a dějepisu, zeměpisu, tělesné výchovy), jeden koordinátor ŠVP, jedna koordinátorka Školního akčního plánu a také jedna metodička prevence sociálně patologických jevů. Všichni jsou otevřeni novým výzvám a jsou ochotni rozvíjet své kompetence v jazykových kurzech, metodických seminářích a na studijním pobytu v zahraničí. Tyto aktivity nabízejí renomované vzdělávací instituce v zemích Evropské unie. Účastníci pokryjí část vzdělávacích a organizačních potřeb, které byly na naší škole identifikovány v rámci školního Evropského plánu rozvoje.

Posílení jazykových, didaktických a metodických kompetencí učitelů se promítne do zkvalitnění a zefektivnění procesu výuky, do nárůstu motivace žáků a jejich vyšší úspěšnosti ve vyučování. Žáci zjistí, že jazyk nemusí být pouze cílem, ale také prostředkem k získávání informací (metoda CLIL). Zdokonalení jazykových dovedností ve francouzštině ulehčí komunikaci ekonomce školy při vyřizování cizojazyčné agendy (např. faktur či telefonátů). Sdílené zkušenosti a nápady nám pomohou vylepšit nový ŠVP, současnou organizaci školních procesů a také započít s aktivitami směřujícími k nastavení školy jako komunitního centra. Rozvoj interkulturních kompetencí účastníků povede k posílení evropského kontextu školy, jejího širšího zapojení do mezinárodních projektů a k odbourání přetrvávajících předsudků a stereotypů jak u pracovníků škol, tak u žáků.

Účast v zahraničních mobilitách projektu Erasmus+ bude mít dopad na školu v různých úrovních.

Ovlivní místní komunitu, kdy škola v rámci započetí prací na komunitním centru nabídne odpolední kurzy pro obyvatele města Poruby žijící v sousedství, ovlivní pedagogy a jejich kolegy, žáky a jejich rodiče, budoucí žáky a jejich rodiče.

Bude mít vliv také na kolegy se stejnou aprobací z jiných škol z Ostravska, ředitele jiných škol v Ostravě, kdy pedagogové či ředitelka na různých formálních či neformálních setkáních budou sdílet zkušenosti nabyté v zahraničí. Ovlivní také různé zahraniční partnery, se kterými naváží účastníci kontakt na zahraničním kurzu a se kterými budou v pozdějších letech spolupracovat na žákovských mezinárodních projektech (např. přes eTwinning nebo Erasmus+, popř. jiných formách projektů).

Projekt Erasmus+ „Tigridovy jazyky“ je kompletně hrazen z prostředků Evropské Unie.

Na následujících odkazech si prohlédněte nápady, se kterými se již ze zahraničí vrátili někteří pedagogové či jiní zaměstnanci školy.

Kurz Řízení a zvládání konfliktů, Gouda, Holandsko

Na kurzu Řízení a zvládání konfliktů se nás v holandském městě Gouda sešlo celkem 14 účastníků z několika evropských zemí. Spolu se mnou jsou zde učitelé, zástupci a výchovní poradci středních škol, vychovatel domova mládeže v Irsku, Dánsku a na Maltě a aktivisté pracující pro nevládní organizace hájící práva menšin (zejména imigrantů, lidí v LGBTQ komunitě atd.) ve Švédsku, v Německu a na Slovensku. Lektor původem z Holandska nám, doufejme, bude dobrým průvodcem v orientaci v náročném tématu.

Finské školství pod lupou

V rámci projektu Erasmus+ se naši vyučující účastní stáží v řadě evropských zemí. Začátkem listopadu vyjela Petra Štěpánová do Finska, jehož školství je považováno za jedno z nejlepších na světě. V rámci stáže se seznámila spolu s účastníky ze Španělska, Portugalska, Slovinska, Řecka, Německa a Slovenska s finským vzdělávacím systémem a navštívila několik škol různých úrovní. Finské vzdělávání je založeno na třech hlavních pojmech: důvěra, flexibilita a zodpovědnost.

Jazykový pobyt na Kypru

Program Erasmus+ umožňuje od roku 2014 zahraniční mobilitu pedagogů v rámci zemí Evropské unie, proto jsem mohla na začátku letošního školního roku (8.–14. 9. 2019) absolvovat studijní pobyt, jehož organizátorem byl německý Carob Institut. Kurz s názvem Teaching English – Motivating Learners and Preparing for CLIL se konal ve městě Tochni, ležícím v oblasti jižního pobřeží Kypru. Studijní pobyt byl zaměřen nejen na prohloubení metodiky vzdělávání a zvyšování jazykových kompetencí účastníků, ale také na poznávání jižního Kypru a jeho specifik včetně gastronomie.

Jazykový kurz v Lyonu

Začátek mojí cesty na jazykový kurz francouzštiny do francouzského města Lyonu provázelo docela chladné zářijové počasí, které se však brzo změnilo v letní. Lyon je druhé největší město Francie a nachází se ve středovýchodní části země téměř v podhůří Alp. Lyonem protékají dvě řeky, Rhôna a Saôna. Tyto řeky vytváří ve městě poloostrov, na kterém se nachází typické francouzské staré město s malými uličkami a mnoha obchůdky. Lyon je znám svým textilním průmyslem, výrobou hedvábí a také svou gastronomií. Při návštěvě Lyonu byste neměli opomenout ochutnat tamní speciality, které se podávají v tradičních bouchon Lyonnais.

Intenzivní kurz francouzštiny v Lyonu

Díky finanční podpoře Evropské komise v programu Erasmus+ jsem se ve dnech 2.–6. 9. 2019 zúčastnil intenzivního kurzu francouzštiny na mezinárodní jazykové škole Lyon Bleu International v Lyonu ve Francii. Kurz francouzského jazyka byl pro mne přínosný z mnoha hledisek. Tím hlavním, jež bylo také prvotním důvodem, proč jsem do Lyonu jel, bylo zlepšení se ve francouzštině, v jejímž studiu budu i nadále pokračovat. Účel tohoto intenzivního kurzu byl naplněn ze sta procent.

Erasmus+

Provoz školy během letních prázdnin

Během prázdnin je škola otevřena v pracovní dny od 7 do 13 hodin.

Výchovný poradce pro žáky
Od 1. 5. 2020 se můžete se svými problémy obracet na novou výchovnou poradkyni Mgr. Andreu Mlečkovou, která sídlí v budově B (v domečku).
Přijímací řízení
Nenech to být a pomoz!
Ubližuje někdo tobě nebo tvým spolužákům? Upozorni na to jednoduše a rychle pomocí NNTB – NeNech To Být!
Zájmové aktivity pro žáky
Žákům nabízíme atraktivní zájmové aktivity.
Novinky
17. 6. 2020

Výsledky přijímacího řízení ke vzdělávání od školního roku 2020/2021

Zveřejňujeme informace o výsledcích přijímacího řízení ke vzdělávání od školního roku 2020/2021 pro 4letý a 6letý obor.

3. 6. 2020

Vzdělávací a socializační aktivity pro žáky od 17. 6. 2020

V souladu s harmonogramem uvolňování opatření ve školách je možné realizovat občasné vzdělávací a socializační aktivity pro žáky druhých stupňů...

31. 5. 2020

Pravidla hodnocení žáků ve 2. ploletí školního roku 2019/2020

Zveřejňujeme dokument Hodnocení žáků 1.–3. ročníku a žáků 1. E – 5. E ve 2. pololetí školního roku 2019/2020. Pravidla hodnocení vycházejí z vyhlášky...

» více novinek

Kalendář akcí
Není plánován žádný termín.

» celý kalendář

Metodické kabinety

Začínající učitel